Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسول

شرکت در انتخابات آمریکا با سرور جدید Minecraft

این قابلیت با هدف آموزش رأی دادن به افراد نوجوان تهیه شده است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در بالای تپه ساختمانی سفید با ستون‌های فراوان قرار دارد که با پرچم کشور آمریکا تزئین شده است. مانند همه چیز در Minecraft، گنبد این ساختمان هم از آجرهای مربعی شکل درست شده است، اما هنوز هم شباهت زیادی به ساختمان Capitol (کاخ کنگرۀ آمریکا) واشنگتن دی سی دارد. این ساختمان هم‌اکنون به عنوان خانۀ رأی گیری لقب گرفته و هدف آن فقط این است تا بازیکنان طی کمپین Build the Vote، درگیر سیاست شده و نقش خود را به عنوان شهروند بازی کنند.

سرور Build the Vote در بازی Minecraft به طور خاص برای جوانان آمریکایی ساخته شده تا در روند رأی گیری حضور داشته باشند. این سرور، با همکاری بین شرکت خلاق Sid Lee و گروه بی طرف Rock the Vote ایجاد شده است. Minecraft در حال حاضر شبکۀ اجتماعی مختص به خودش را دارد که به کاربران اجازه می‌دهد شبکه‌ای از کنسرت‌های مجازی، کتاب‌خانه‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاه را داشته باشند.

یکی از اهداف این تیم در Minecraft آموزش بدون اجبار بود که اکنون به نقطۀ عطف خود رسیده است. جاناتان لاووی، کارگردان خلاق استودیو Sid Lee گفت: «با انتخابات پیش رو احساس کردیم که این مورد بخشی از مسئولیت ما هست تا شاید بتواند تغییر کوچکی در زمینۀ تلاش برای دستیابی افراد جوان‌تر (به رأی دادن) که در فضای مجازی حضور پر رنگی دارند، ایجاد کند.»

تأثیر همه گیری کرونا در محبوبیت فضای مجای میان سیاست‌مداران

علیرغم تمایل صنعت بازی‌سازی به تولید ایده‌های مربوط به سرگرمی‌های غیر سیاسی، اکنون فضای گیمینگ به میدان‌های نبردی برای جلب توجه رأی دهندگان جوان تبدیل شده‌ است. در حالی که سال 2016 مبارزات انتخاباتی شایسته‌ای را برای مردم از طریق بازی Pokémon Go to the Polls به نمایش گذاشته شد، اما به نظر می‌رسد که سیاست‌مداران در مورد چگونگی دستیابی به اطلاعات جمعیتی محتاط‌تر شده‌اند. به عنوان مثال برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سرویس استریم Twitch برای دستیابی رأی دهندگان آیندۀ خود استفاده کرد.

کمپین انتخاباتی بایدن-هریس در سال جاری نیز در بازی Animal Crossing: New Horizons به صورت صادقانه و بدون تقلب در یکی از جزیره‌های بازی (به عنوان مقر انتخاباتی بایدن) انجام شد. هفتۀ گذشته الکسندریا اوکاسیو کورتز، عضو مجلس نمایندگان آمریکا با استریم بازی Among Us به عنوان یکی از پربیننده‌ترین کسانی لقب گرفت که در روز اول شروع به کار خود در سرویس Twitch استریم کرد. این‌که فضاهای دیجیتال بیش از گذشت یک سال از همه‌گیری کرونا اهمیت پیدا کرده‌اند، اتفاقی نیست. تجا فاستر، کارگردان رسانه‎های اجتماعی Rock the Vote گفت: «من فکر می‌کنم همه گیری کرونا واقعاً به ما نشان داد که دیجیتال (فضای مجازی) در حال حاضر همه چیز را در بر گرفته است.»

رویدادها لغو شده و مشاغل تعطیل می‌شوند، اما حضور مردم در فضای مجازی نسبت به قبل پر رنگ‌تر شده است. فاستر در ادامه افزود: «همۀ ما در تلاش هستیم تا این موضوع را بفهمیم، به خصوص با بیماری همه‌گیر کرونا، زیرا در حال حاضر تمامی ملاقات‌‌ها به صورت غیر حضوری هستند.» بنا به گفتۀ فاستر: «بزرگ‌ترین مانع رأی دادن نوجوانان مربوط به بی تفاوتی یا بی علاقه بودن آن‌ها نیست، بلکه به سیستم آموزشی ارتباط دارد.»

Minecraft تکمیل کنندۀ آموزش‌های مدرسه!

«در مدرسه دربارۀ روند رأی گیری، نحوۀ کار کرد و شیوۀ آن واقعاً به ما آموزشی داده نمی‌شود»

شرکت Sid Lee سعی کرده تا حد امکان تجربۀ وفادارانه از رأی دادن را به ما نشان دهد. با رفتن به سرور مذکور، شما به محلی نزدیک به مکان رأی گیری قرار خواهید گرفت، با این حال برای رسیدن به آن‌جا باید کمی پیاده روی کنید. پس از ورود، باید ثبت نام کرده و در این حالت، قبل از این‌که بتوانید به تنهایی وارد اتاق رأی شوید، بازی یک کپی از صورت کارکتر شما را روی دیوار نشان می‌دهد. بازیکنان به کاندیدهای واقعی انتخاباتی رأی نمی‌دهند، اما به موضوعاتی که نامزدها (بیشتر) در مناظره به آن می‌پردازند، نظیر عدالت کیفری، مهاجرات و اصلاحات سیاسی و اجتماعی پرداخته‌اند. سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا شیوۀ رأی گیری کاملاً بدون حمایت از جناح و حذب خاصی باشد تا بازیکنان بتوانند درمورد چگونگی بزرگ‌ترین مسائل روز تصمیم بگیرند.

رأی‌ها به صورت ناشناس جمع‌آوری می‌شوند تا زمانی که Rock the Vote نتیجه نهایی را در تاریخ 30 اکتبر به صورت آنلاین منتشر کند. هم‌چنین، شما تنها یک بار می‌توانید رأی بدهید. به ازای وقتی که بابت رأی گیری می‌گذارید، به شما پاداشی در قالب اسکین (پوسته) به بازیکن داده می‌شود. بنا به گفتۀ لاووی: «از بازیکنانی که قدرت رأی دادن دارند دعوت به عمل می‌آید تا در رأی گیری شرکت کنند.» این کار باعث می‌شود تا کسانی که ممکن است سن زیادی نداشته باشند نیز برای رأی دادن ترغیب شوند.

فضای مجازی پر رنگ‌تر از همیشه

Build the Vote یک ابزار آموزشی محسوب می‌شود و هم‌چنان نشان دهندۀ تغییر بیشتر فرهنگ در سال 2020 است. فاستر گفت: «من واقعاً فکر می‌کنم ورود به فضای جدید جایی است که (فعلاً) در آن قرار داریم و باید با آن سازگار شویم. اکنون (فضای مجازی) همه چیز را در بر می‌گیرد و واقعاً عقده دارم این نقطۀ عطف و هم‌چنین یک فضای سیاسی است.»

دنیای بازی معمولاً فراتر از کلیشه‌هایی که تصور می‌شود، گسترش یافته است. پدیده‌هایی مانند افزایش محبوبیت مداوم سرویس استریم Twitch یا بازی Animal Crossing در سال جاری چند نمونۀ کاملاً مشهود در این زمینه هستند. فاستر می‌گوید: «این واقعاً جنبۀ کاملاً متفاوتی از تجربۀ فضای مجازی آنلاین است که بسیاری از افراد لزوماً به آن توجهی ندارند. اما، این مکان جایی است که جوانان ما واقعاً در آن حضور دارند.»

منبع
The Verge

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا